Darrerament hem començat a posar en pràctica les sessions de filosofia 3-18. Per a aquells que no sàpiguen què és això, us diré que és un programa que preten potenciar en els petits d'entre aquestes edats la capacitat de pensar i raonar de manera autònoma.
Les sessions són quinzenals, ja que el grup està desdoblat. Mentre la meitat del grup fa informàtica la resta fem filosofia i la setmana que ve a l'inreves.
Primerament hem hagut de xerrar sobre qué vol dir aquest nom, filosofia i quines normes haurem de seguir per poder desenvolupar les activitats. Les normes les establiren els petits i van ser parlar d'un en un, estar tranquilets i quiets i posar-nos en cercle en un grup. Aixecar la mà per parlar va ser l'única norma que va establir l'altre grup.
La primera sessió volia potenciar l'exercici de fer hipòtesi. Per això, vaig posar dintre d'una bossa dos objectes-joguines de la classe. L'exercici consistia en palpar, sense mirar, amb les mans per intentar esbrinar qué era allò.
En acabar l'exercici es van ensenyar tres cares als nens i se'ls demanà que s'identifiquessin amb una de elles, somrient-trista-indiferent, segons s'haguessin trobat durant la realització de l'activitat.
A continuació teniu dues fotos de la sessió d'avui on apareixen els nens palpant i fent hipòtesi i signant el full de normes establert la darrera sessió.